pondělí 26. září 2011

Podzim v Brně

Na začátku semestru si vždycky vypisuju data průběžných testů a termíny odevzdání všemožných úkolů a prací. Stejným způsobem jsem se rozhodl vypsat si pár podzimních koncertů v Brně. Takže tenhle článek berte jako hodně osobní výběr akcí, které mi prostě padly do oka. Budu rád, když to někoho navnadí na některou z akcí jít. Stejně tak jsem vděčný za další tipy.


Čtvrtek 29. září – Keftes Party Fest - BORO


Depakine Chrono – punk / math / noise
Five Seconds To Leave – experimetal
Nod Nod – down tempo
Odeur de Violettes – lo-fi pop
Nikki Louder (Slovinsko) – noise rock
Lyssa – tropical noise


Velká přehlídka nejen tvrdších kapel. Depakine chrono jsem viděl na Creepy a jde o opravdu živelnou záležitost nejen protože hrají přímo mezi lidmi. Medidativní postrockoví Five Seconds To Leave budou určitě také skvělí a zbytek line-upu mě doufám jenom příjemně překvapí.


Úterý 4. Října - BORO


Lento – ambient / hc / post-metal – Italie
Esazlesa – emo / screamo / post-rock – Cheb
DROM – post-hc / black / metal – Liberec


Akce z podobného soudku jako předchozí. Esazlesa jsou pro mě jedna z nejlepších tvrdých kapel. Dokonalé spojení rychlého HC a pomalejších hypnotických ploch. Záleží jen na tom, jestli si člověk stoupne do kotle nebo si vše vychutnává z povzdálí.


Čtvrtek 6. října - FLÉDA


Tata Bojs


Rupublic of Two



Turné k nové desce Tata Bojs. Tatáči určitě představí skvělou show, tím spíš, že aktuální deska Ležatá osmička je podle mě jedním z jejich nejlepších alb. Ale vstup tři kila, que?!


Neděle 23. Října - BORO


Blueneck


dné


Blueneck jsou z Anglie, dné z Prahy. Klidný ambient.


Středa 26. října - DESERT


Safety First


Kochlea



Čtvrtek 27. října - MELODKA


Prago Union + Livě band


Na Brněnským majálesu mě Prago Union trochu zklamali. Podklad pouštěli skoro celý z notebooku, takže to bylo trochu suché. S živou kapelou to doufám bude jiný kafe.


Středa 2. listopadu - FLÉDA


Dva


Fiordmoss


Floex



Dva jsou pro mě jedním z nejzajímavějších českých projektů. Spojení freak-folku, elektroniky a hlavně tradiční české chalupářské estetiky. Naživo dost živelná záležitost.


Středa 16. listopadu - A Fuckin Calla Nite - BORO


Her Name Is Calla


Tom Morris


Weikie


Vojta říkal „na tu akci jdi. her name is calla byli na sedmičce parádní.“


Jak je vidět, nejvíc našlapaný program má letos Boro, ten plesnivý sklep na Křenový. V Boru také bývá občas ve čtvrtek večer Potulné akademie neboli Uši a Vítr. V něm se vždy představí dvě nebo tři kapely nejrůznějších žánrů. Velký respekt patří pořadatelům téhle tradiční série – v září proběhl v pořadí asi 300. večer… Celý program Bora je (a ještě určitě přibude) tady.

1 komentář: